Your address will show here +12 34 56 78

Radio Adverteren

Radio Adverteren werkt! In Nederland luistert maar liefst 92% van alle mensen wekelijks naar de radio: thuis, in de auto en/of op het werk. Elke dag van de week wordt er gemiddeld 3 uur naar de radio geluisterd.  Een radiocommercial kan bij verschillende radiostations binnen een dag al op de zender. waardoor je met een radiocampagne perfect inhaken op de actualiteit. Daarbij komt dat  De boodschap van een goede radioreclame zeer efficiënt wordt overgebracht. 78% van de luisteraars herinnert zich reclamespotjes. Radioreclame is mede dankzij lage productiekosten voordelig en snel inzetbaar.

Waarom Adverteren op de Radio?

Radio Adverteren is bijzonder effectief: hoog bereik, lange luister tijden en snel inzetbaar. Elke zender richt zich op een eigen specifieke doelgroep. Waarop mensen de hele dag door luisteren. Thuis, op het werk en in de auto. Toch hebben de zenders ook een hoop met elkaar gemeen. Vaak is muziek namelijk de basis. Lekkere oude- of nieuwe hits zorgen voor een goed gevoel op het juiste moment. Met relevante acties wordt vaak het gesprek van de dag behandeld. Met creatieve programma’s en enthousiaste DJ’s blijft radio verrassen en brengt het energie! Daarnaast is radio geen zap-medium. Een reclameboodschap komt dus echt aan. Radioreclame is geschikt voor tijdelijke acties, maar ook voor een lange termijn campagne gericht op naamsbekendheid.

  • Text Hover

Digitaal Radio Adverteren

Digitaal radio adverteren brengt interessante nieuwe mogelijkheden. Als radio-adverteerder heb je de kans om jouw radiospot voor het voetlicht te brengen via talloze apps en internet radiostations. Radio is Live. Radio is actueel. Het raakt je en geeft je de juiste drive om je dag te starten. Radio betrekt mensen, emotioneert en creëert sfeer. Misschien wel juist daarom is radio adverteren de manier om jouw verhaal te vertellen. Radio is echter geen eenrichtingsverkeer, maar een dialoog. De stations staan direct met hun luisteraars in contact. Radio maak je namelijk samen met de luisteraar. Online via de websites en via social media. 

Radio Adverteren op een Grote- of Kleine Zender

In Nederland bereiken deze radiostations de meeste mensen: Radio 538, Sky Radio en Radio 2. Deze zenders worden ook wel bereiksleiders genoemd. radio adverteren op grote zenders is enorm effectief maar er zit ook een grote waarde aan een reclamecampagne op een minder grote zender. Voor hetzelfde budget kunt u een reclame langer laten uitzenden. Op deze manier maakt u gebruik van de kracht van herhaling. klik hier voor meer informatie over individuele radiostations. 

12,5%

Radio 538 Marktaandeel

10,1%

Sky Radio Marktaandeel

10,7%

NPO Radio 2 Marktaandeel

9,1%

Qmusic Marktaandeel

  • Text Hover

B2B Radio Adverteren

Op veel bedrijven staat de radio altijd aan. Hierdoor is radio een goed medium om op te adverteren voor zowel B2C als B2B-bedrijven. Het enigste dat je nodig hebt is een pakkende radioreclame. Die kun je voordelig laten maken om vervolgens te distribueren op het juiste radiostation. Met een goed geplande radioreclame campagne kan uw merk zomaar het gesprek van de dag worden tijdens de lunch.

Op basis van uw campagne doelstellingen kunnen wij adviseren welk radiostation het beste aansluit bij uw campagne. Wij bestuderen daarvoor de actuele luistercijfers. Ook kijken wij naar de zendtijd kosten en doelgroep kenmerken van een zender. Deze informatie is ook waardevol in het productieprocess van de radio reclamespot zelf. Door directer met de doelgroep te communiceren zal uw boodschap nog beter overkomen.

Direct de aandacht

Het is algemeen bekend dat de aandacht van mensen tegenwoordig steeds sneller gepakt moet worden. Dit geldt vooral voor jongeren. Er zijn talloze onderzoeken geweest die aantonen dat de eerste paar seconden van een reclame cruciaal zijn. Dit betekent echter niet dat de gehele kern van een reclame direct op tafel gegooid moet worden. Maar het is wel een slimme zet om te zorgen dat uw radioreclame direct opvalt.  

Wie wilt u bereiken?

Welke specifieke groep mensen wilt u bereiken? Met andere woorden: Wie wordt de luisteraar van uw radioreclame. In welke leeftijdsgroep bevinden deze mensen zich? Wilt u mannen of vrouwen bereiken? Wellicht bent u geïnteresseerd in het bereiken van mensen met een bepaald inkomen? En wat doen deze mensen eigenlijk in hun vrije tijd? Onder meer deze vragen zijn erg belangrijk en kunnen bepalend zijn bij zowel de productie van uw radioreclame als de inkoop van zendtijd bij een radiostation.

Bereik De Juiste Mensen

Radio adverteren kost geld. Maar vergist u zich niet. De zendtijd kosten worden niet alleen bepaald door het aantal luisteraars dat een zender heeft. De keuze van de zender bepaald ook in grote mate ook de kosten. Zo heeft bijvoorbeeld het radiostation BNR Nieuwsradio een relatief een klein bereik. Echte bereikt BNR Nieuwsradio het algemeen relatief veel managers en andere invloedrijke personen. Kortom: Soms gaat het niet om hoeveel mensen u bereikt. Maar om wie u precies bereikt.  

  • Text Hover

Radio adverteren met een goede voice over

Een goede voice over is essentieel in radioreclame. Er komt namelijk geen visuele media bij kijken dus alles komt neer op de kwaliteit van de voice over acteur. De radioreclame moet met de juiste toon en emotie worden ingesproken. Dit betekent niet altijd dat u kunt kiezen voor een professionele voice over acteur. Soms wilt u juist iemand uit uw specifieke doelgroep die bijvoorbeeld praat met een sterk accent. Kijk voor meer informatie over voice overs op Audiovoice.nl. Audio Voice is mede-onderdeel van Whoozy Agency.

Hoelang duurt een radioreclame?

Radio Adverteren doe je in een veelvoud van 5 seconden. Wanneer je namelijk een radioreclame van 8 seconden zal er voor 10 seconden zendtijd in rekening worden gebracht.  Het is dus belangrijk om hierop te letten bij het schrijven van een radioreclame. 

Specifieke wensen? Geen probleem! Bij Audiocommercial.nl is bijna alles mogelijk. Neem gerust contact met ons op via dit formulier.