Your address will show here +12 34 56 78

Spotify Adverteren

Op Spotify adverteren? Het platform komt dit jaar namelijk naar verwachting uit op 6,2 miljoen nederlandse gebruikers. Ongeveer de helft hiervan gebruikt de streaming service gratis. Dagelijks heeft Spotify honderdduizenden unieke bezoekers en gemiddeld luisteren zij zo’n 104 minuten per dag. Ook kenmerkend is dat 68% van de streams vinden plaats op mobiele telefoons.


Spotify Adverteren biedt diverse targeting mogelijkheden om mensen te bereiken. Zo kunt u bijvoorbeeld op demografische kenmerken (leeftijd en/of geslacht), op muziekgenre of op locatie targetten. Het is ook mogelijk om op bepaalde genres en of afspeellijsten te focussen. Maar dat is nog niet alles; targetten op gebruik segmenten is ook een mogelijkheid. Kortom: Adverteren op Spotify maakt het mogelijk om te targeten op de gebruiker zelf (leeftijd, geslacht, geografisch), waar de gebruiker naar luistert (afspeellijst, genre) en wanneer en hoe ze muziek luisteren (tijdstip van de dag en via welk platform).

  • Text Hover
  • Text Hover
Spotify NL Pakket 1
2600,00

110.000 Luisterimpressies

  • Periode: 2 weken
  • Commercial: 20 sec. Incl. Productie
  • Mix ochtend, middag en avond
  • Keuze uit ons volledig aanbod voice acteurs
Spotify NL Pakket 2
4450,00

220.000 Luisterimpressies

  • Periode: 2 weken
  • Commercial: 20 sec. Incl. productie
  • Mix ochtend, middag en avond
  • Keuze uit ons volledig aanbod voice acteurs
Spotify NL Pakket 3
6300,00

330.000 Luisterimpressies

  • Periode: 2 weken
  • Commercial: 20 sec. Incl. Productie
  • Mix ochtend, middag en avond
  • Keuze uit ons volledig aanbod voice acteurs
Spotify 18-35 Pakket 4
3550,00

130.000 Luisterimpressies

  • Periode: 2 weken
  • Commercial: 20 sec. Incl. productie
  • Mix ochtend, middag en avond
  • Keuze uit ons volledig aanbod voice acteurs
Spotify 18-35 Pakket 5
4950,00

200.000 Luisterimpressies

  • Periode: 2 weken
  • Commercial: 20 sec. Incl. Productie
  • Mix ochtend, middag en avond
  • Keuze uit ons volledig aanbod voice acteurs
Spotify 18-35 Pakket 6
2150,00

66.600 Luisterimpressies

  • Periode: 2 weken
  • Commercial: 20 sec. Incl. Productie
  • Mix ochtend, middag en avond
  • Keuze uit ons volledig aanbod voice acteurs
Spotify Regio Pakket 7
1700,00

44.000 Luisterimpressies

  • Periode: 2 weken
  • Commercial: 20 sec. Incl. Productie
  • Mix ochtend, middag en avond
  • Keuze uit ons volledig aanbod voice acteurs
Spotify Regio Pakket 9
3550,00

130.000 Luisterimpressies

  • Periode: 2 weken
  • Commercial: 20 sec. Incl. Productie
  • Mix ochtend, middag en avond
  • Keuze uit ons volledig aanbod voice acteurs
Spotify Regio Pakket 8
2600,00

88.000 Luisterimpressies

  • Periode: 2 weken
  • Commercial: 20 sec. Incl. productie
  • Mix ochtend, middag en avond
  • Keuze uit ons volledig aanbod voice acteurs
Spotify Pakket 10
Aanvragen

Zelf Samenstellen

  • Periode: 2 weken
  • Commercial: 20 sec. Incl. productie
  • Mix ochtend, middag, avond
  • Keuze uit ons volledig aanbod voice acteurs
  • Text Hover

Waarom Adverteren op Spotify?

Muziek is een van de krachtigste kunstvormen ter wereld. Muziek heeft namelijk de kracht om gemoedstoestanden en emoties te sturen. Hierdoor heeft het ook de kracht om bepaalde herinneringen op te roepen. Daar kunt u als adverteerder slim mee om gaan zodat uw boodschap nog persoonlijker overkomt. Dit in combinatie met het feit dat Spotify de grootste muziek streaming service is van de wereld maakt Spotify adverteren uiterst effectief. Spotify zorgt ervoor dat uw boodschap zich afspeelt op het perfecte moment tussen de oren van je juiste personen.

De streaming gewoontes van Millennials vertellen ons heel veel over hen.

Variatie:

Millennials streamen elk genre meer dan dat ze hun favoriete genre streamen. Deze luisteraars zijn tot wel 44% meer geneigd om regelmatig vrienden en familie te vertellen over nieuwe producten waar zij over gehoord hebben.

Tilt:

Millennials streamen meer ‘hands on’ dan ‘hands off’. Deze luisteraars zijn tot wel 64% meer geneigd om Merken te geloven en te accepteren waarvan zij advertenties gezien hebben.

Obsessie:

Millennials streamen ‘on repeat’ meer dan dat ze ‘on random’ streamen. Deze luisteraars zijn 90% meer geneigd in de nieuwste tech producten te hebben. 

De streaming gewoontes van technologie ‘Early Adopters’ vertellen ons heel veel over hen.

Technologie ‘Early Adopters’ zijn bijna 900% eerder geneigd om te streamen via een gaming console.

Ontdekken:

Tech liefhebbers streamen meer wat ze al kennen in vergelijking met nieuwe muziek die zij vinden. Deze luisteraars zijn geneigd om erg merkbewust te zijn.

Tilt:

Tech liefhebben streamen meer ‘hand-on’ dan ‘hands-off’. De Early Adopters zijn 94% meer geneigd om de ‘premium’ versie van een product te kopen.

Obsessie:

Tech liefhebbers streamen meer ‘on repeat’ dan ‘on randon’. Ook zijn ze 2x meer geneigd om de laatste mode in de gaten te houden.

De streaming gewoontes van moeders op spotify vertellen ons heel veel over hen. 

Deze luisteraars zijn 28% meer geneigd om te luisteren naar muziek die opliftend en versterkend voelt.

Deze luisteraars zijn 25% meer geneigd om s’ochtends vroeg (06.00) naar muziek te luisteren.

Variatie:

Moeders streamen elk genre meer dan hun favoriete genre. Deze luisteraars zijn 58% meer geneigd om erg geïnteresseerd te zijn in gezondheid en beweging.

Nostalgie:

Moeders streamen muziek van nu meer dan muziek van vroeger. Deze luisteraars zijn 49% meer geneigd om erg geïnteresseerd te zijn in schoonheidsproducten.

Obsessie:

Moeders streamen meer ‘on random’ dan dat ze ‘on repeat’ streamen. Deze luisteraars zijn 46% procent meer geneigd om regelmatig fast food te eten.

De Kracht van een Audio Advertentie op Spotify

Audio is uniek want terwijl visuele media constant zijn best doet om onze aandacht te krijgen focust audio op het nog mooier maken van dagelijkse momenten in ons leven. Vanaf jongs af aan hebben wij kennis gemaakt met audio. We hebben persoonlijke voorkeuren ontwikkeld en onbewust iets heel persoonlijks opgebouwd. In de toekomst zal audio streamen alleen nog maar persoonlijker en intiemer worden. Onderzoek heeft namelijk uitgewezen dat Generatie Z (geboren tussen 1992 en 2000) 54% meer geneigd zal zijn om via een koptelefoon audio te streamen. Dit zorgt voor goede kwaliteit audio maar nog veel belangrijker; het zorgt voor meer intimiteit. Mensen die via een koptelefoon luisteren sluiten zich namelijk gemakkelijker af van de buitenwereld. Hierdoor zal Spotify adverteren in de nabije toekomst nog effectiever worden.

Klik hier voor meer informatie over het maken van een goede Audio relcame.

  • Text Hover

Millennials Op Een Goede Manier Bereiken

Millennials gebruiken muziek streamen bewust om te ontsnappen van hun dagelijkse problemen. Ze zien muziek streamen als oprechte ontspanning. In Tegenstelling tot bijvoorbeeld social media. 48% van de millennials maakt zich namelijk geregeld druk over de negatieve effecten van social media. Ook zien ze bijvoorbeeld het nieuws niet als ontspanning. 3 op de 5 millennials zeggen namelijk een ‘break’ nodig te hebben na het lezen of kijken van het nieuws. Spotify adverteren geeft u de mogelijkheid om millennials te bereiken via een medium dat zij vertrouwen en positief ervaren.

  • Text Hover

Met Spotify Adverteren Bereikt u Mensen Overal

Bijna de helft van de online populatie streamed tegenwoordig wekelijks entertainment content. Op dit moment zou je veilig kunnen zeggen dat streaming ‘mainstream’ is. Maar wist je dat 60% van de online muziek streamers luistert via hun telefoon? Dat is een hoog percentage in vergelijking met de 40% die series en films streamt via hun telefoon. De de groei van audio en de groei van mobiel streamen is dus nauw verbonden. 79% van alle audio consumptie vind plaats op momenten waar visuele media de mensen niet kan bereiken.

Met als gevolg dat muziek streaming een prominentere rol op zich neemt dan tv of film streaming. Op bijna ieder moment van de dag! Zo zijn mensen bijvoorbeeld tijdens een workout 3.5 x meer geneigd om muziek te streamen in plaats van visuele media. Dit geld ook tijden focus momenten (3x). Door te adverteren op Spotify maakt u slim gebruik van dit gegeven. Stel vandaag nog uw eigen spotify reclame campagne samen en start met adverteren. Neem voor meer informatie contact met ons op.

De Toekomst van Audio Advertenties op Spotify

Streamen opent nieuwe manieren voor adverteerders om in contact te komen met hun doelgroepen. Vandaag de dag zijn de totale advertentie inkomsten 1.5 miljard dollar. Verwacht wordt dat in 2030 7 miljard dollar zal zijn. Spotify adverteren is uniek en een krachtige marketing tool. Alleen al de mobiele momenten op het werk en tijdens het sporten levert een opening van 220 miljoen aan advertentie inkomsten. Start met adverteren op Spotify en maak gebruik van de kracht van audio advertenties om jou doelgroep te bereiken. Kijk voor meer informatie op Spotify for Brands.

Adverteren met behulp van Spotify op Voice Assistants en Smart Speakers

De opkomst van Voice Assistants en Smart Speakers is enorm interessant voor adverteerders. Het zorgt er namelijk voor dat audio streaming nog makkelijker wordt. Verwacht wordt dat er in 2020 wereldwijd 21 miljoen huishoudens een of meerdere van deze apparaten in huis heeft. Daarnaast wordt verwacht dat er in 2021 bijna 380 miljoen auto’s zullen rijden op de weg die verbonden zijn met het internet. Dit zorgt ervoor dat audio in de nabije toekomst ‘on-demand’ bijna altijd en overal toegankelijk zal zijn. Waardoor adverteerders nog meer mensen zullen kunnen bereiken door te adverteren op Spotify. Kijk voor meer informatie over voice assistants en smart speakers op Audiovoice.nl  mede-onderdeel van Whoozy Agency.

Specifieke wensen? Geen probleem! Bij Audiocommercial.nl is bijna alles mogelijk. Neem gerust contact met ons op via dit formulier.